Cop town
Karin Slaughter
1
London: Century, 2014
402 p.
9781780890012 (paperback)

Kate, een jonge joodse oorlogsweduwe uit een goed milieu, gaat in 1974 bij de politie in Atlanta. Als partner krijgt ze Maggie, ervaren, en met broer Billy en oom Terry bij het korps. De stad broeit van racisme en politieke onrust. En er is de Shooter die vijf politiemannen heeft doodgeschoten. Als Billy's partner wordt doodgeschoten, laat Billy een bekentenis achter en verdwijnt. Kate en Maggie zetten alles op alles om hem te vinden. Dit is een geweldige op zichzelf staande thriller van de bestsellerauteur. De korpssfeer is discriminerend: vrouwen en zwarten tellen niet mee. Een aantal agenten, ook Terry, is vaak dronken en seksistisch. Kate's eerste dag is afschuwelijk, maar ze zet door. Ook Maggie is een taaie. De passages met de twee agenten en een heavy collega bevatten veel geweld als ze hoeren en pooiers verhoren. Dit wordt afgewisseld met de passages over de Shooter, die zichzelf Foxy noemt. De lezer wordt flink op het verkeerde been gezet tot de escalatie op een dak die erg s…Lees verder

Over Karin Slaughter

CC BY-SA 3.0 de - Foto van/door Alison Rosa, Karin Slaughter

Karin Slaughter (Atlanta (Georgia), 6 januari 1971) is een Amerikaanse thrillerschrijfster, bekend van de Grant County-serie.

Karin Slaughter is geboren in een klein stadje in Georgia en woont tegenwoordig in Atlanta. Ze is bekend door haar thrillers uit de Grant County-reeks, die ook wel de Sara Linton-reeks genoemd wordt. Sara Linton is kinderarts en raakt in de boeken verwikkeld in moordzaken. Naast de Grant County-reeks, heeft Karin Slaughter "Vervloekt geluk" samengesteld. In dit boek schrijven Amerikaanse, Engelse en Nederlandse auteurs een hoofdstuk aan de hand van een bedel van een bedelarmband, die als rode draad door het boek loopt. "Triptiek" en "Versplinterd" zijn thrillers die niet in de Grant County-reeks thuishoren, maar personages uit deze reeks komen wel voor in de boeken, deze reeks is bekend als de Atlanta-reeks of Will Trent-reeks of Sara Linton-reeks.

De filmrechten van de Will Trent-thrillers zijn verkocht aan de Zweedse filmmaatschappij Y…Lees verder op Wikipedia