Criminal : a novel
Karin Slaughter
1
New York: Delacorte Press, 2012
436 p.
9780345538475 (paperback)

De in Atlanta gestationeerde agent Will Trent onderzoekt de verdwijning van een studente. Ondertussen gedraagt Amanda Wagner, zijn huidige chef, zich vreemd. Bijna veertig jaar geleden - het jaar waarin hij geboren werd - verdwenen enkele drugsverslaafde prostituees en waren zij en haar assertieve collega Evelyn de onderzoekers in die gruwelijke zaak. Hun allereerste case in een vrouwvijandige politie-omgeving leidde hen naar de vader van Trent als moordenaar. Nu is de man weer vrij en herkent Trent de modus operandi. Het hoofdpersonage uit eerdere boeken van deze bestsellerauteur, Sara Linton, heeft nu een verhouding met Trent die op een overtuigende manier de nieuwe hoofdrol opeist. Hun relatie verloopt niet zonder de nodige spanning en ook de rol van de manipulerende Amanda is bepalend. De spanningsboog van zowel het onderzoek uit het verleden - het grootste deel van het boek - als de huidige ontvoering wordt adequaat naar een spannende climax opgevoerd. Deze duistere en indringend…Lees verder

Over Karin Slaughter

CC BY-SA 3.0 de - Foto van/door Alison Rosa, Karin Slaughter

Karin Slaughter (Atlanta (Georgia), 6 januari 1971) is een Amerikaanse thrillerschrijfster, bekend van de Grant County-serie.

Karin Slaughter is geboren in een klein stadje in Georgia en woont tegenwoordig in Atlanta. Ze is bekend door haar thrillers uit de Grant County-reeks, die ook wel de Sara Linton-reeks genoemd wordt. Sara Linton is kinderarts en raakt in de boeken verwikkeld in moordzaken. Naast de Grant County-reeks, heeft Karin Slaughter "Vervloekt geluk" samengesteld. In dit boek schrijven Amerikaanse, Engelse en Nederlandse auteurs een hoofdstuk aan de hand van een bedel van een bedelarmband, die als rode draad door het boek loopt. "Triptiek" en "Versplinterd" zijn thrillers die niet in de Grant County-reeks thuishoren, maar personages uit deze reeks komen wel voor in de boeken, deze reeks is bekend als de Atlanta-reeks of Will Trent-reeks of Sara Linton-reeks.

De filmrechten van de Will Trent-thrillers zijn verkocht aan de Zweedse filmmaatschappij Y…Lees verder op Wikipedia