Dokter Sara Linton, special agent Will Trent en agente Faith Mitchell uit Atlanta krijgen te maken met een sadistische seriemoordenaar.
Genesis
Karin Slaughter
London: Century, 2009
436 p.
9781846052033 (paperback)

De tiende titel van de bekende Amerikaanse auteur brengt de depressieve weduwe Sara Linton in contact met interessante rechercheurs uit voorgaande thrillers: de dyslectische Will Trent en de alleenstaande moeder Faith Mitchell. Sara ontdekt bij de ongewild zwangere Faith diabetes op de spoedeisende hulp van een ziekenhuis in Atlanta. Daar wordt een aangereden, gemartelde vrouw binnengebracht en door het vinden van nog een mishandeld lijk in de nabijheid van het ongeval raken de drie betrokken bij een haast hopeloze zoektocht naar een link met meer verdwenen vrouwen. De emotionele ontwikkelingen bij Sara, Will en Faith vormen een geslaagd tegenspel bij alle gruwelen van de slachtoffers. Het strakke plot van deze spannende psychologische thriller heeft een tijdsbestek van zeven dagen(schepping). De karaktertekeningen zijn levensecht en de maatschappelijke context is triest overtuigend. De stijl is krachtig en beeldend, de vormgeving van deze grote paperback met vrij kleine letter is ver…Lees verder

Over Karin Slaughter

CC BY-SA 3.0 de - Foto van/door Alison Rosa, Karin Slaughter

Karin Slaughter (Atlanta (Georgia), 6 januari 1971) is een Amerikaanse thrillerschrijfster, bekend van de Grant County-serie.

Karin Slaughter is geboren in een klein stadje in Georgia en woont tegenwoordig in Atlanta. Ze is bekend door haar thrillers uit de Grant County-reeks, die ook wel de Sara Linton-reeks genoemd wordt. Sara Linton is kinderarts en raakt in de boeken verwikkeld in moordzaken. Naast de Grant County-reeks, heeft Karin Slaughter "Vervloekt geluk" samengesteld. In dit boek schrijven Amerikaanse, Engelse en Nederlandse auteurs een hoofdstuk aan de hand van een bedel van een bedelarmband, die als rode draad door het boek loopt. "Triptiek" en "Versplinterd" zijn thrillers die niet in de Grant County-reeks thuishoren, maar personages uit deze reeks komen wel voor in de boeken, deze reeks is bekend als de Atlanta-reeks of Will Trent-reeks of Sara Linton-reeks.

De filmrechten van de Will Trent-thrillers zijn verkocht aan de Zweedse filmmaatschappij Y…Lees verder op Wikipedia